luni, 23 martie 2009

Setari avansate la light_environment !

Salut, probabil ati vazut in multe harti clasice, si nu numai, umbre complexe, care vin din diferite unghiuri si bat pe anumite distante ! Pe toate hartile au devenit atat de comune incat v-ati obisnuit cu ele, si daca acestea lipsesc atunci harta nu vi se pare in regula ! Ca sa intelegeti importanta umbrelor am pus 2 exemple :

Image hosting by ImageShack.us

Poate ati dorit vreodata sa stiti cum se face acest lucru, deci este foarte simplu. Pentru inceput creati harta cu tot restul, dupa care amplasati un light_environment pe harta voastra !

Selectati, dati click dreapta -> Proprietes si la Attributes setati :
In dreapta sus aveti un cerc negru cu o linie pe el ( marcat cu rosu in poza ), acela este un compas de unde puteti seta in ce parte sa cada umbrele , sau fizic spus, in ce parte sa bata "soarele" ! Directia este vazuta de sus !

Image Hosted by ImageShack.us

Pitch : ( intre 1 si 90 ) de aici puteti seta marimea umbrei, prin setarea unghiului de cadere a luminii. Este destul de complicat sa se calculeze aceasta, asa ca uitati un tabel pentru valorile cele mai utilizate... si lungimea umbrei, raportat la inaltimea aproximativa a zidului !

Valoare (la pitch)
Lungimea Umbrei
-90
0 ( inexistenta )
-60
30% (din zid)
-45
100% (exact inaltimea zidului)
-30
130% (un zid jumatate)

Valorile se scriu cu "-" in fata !
Si cam asta este tot ! Sper ca v-a placut ce v-am prezentat aici ! Succes !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu