vineri, 7 noiembrie 2008

Cer , ploaie si lumina naturala .

Sa pui cer pe o harta este mai mult decat simplu . La fel si cu lumina "naturala" (care vine din cer) . La ploaie se complica umpic lucrurile .

Pentru acest exemplu am sa folosesc harta din tutorialul "Cum sa faci hol intre 2 camere" atat doar ca am sa schimb atmosfera intr-o camera .

Image

Ce trebuie sa fac ca sa pun cer ?

E foarte simplu . Tavanul trebuie sa fie texturat in textura "Sky" (este o textura speciala ) pe toate planele . Pentru asta selectati tavanul , apoi apasati pe butonul de aplicat texturi (sau Shift+A) . Click pe "browse" . Pentru a pune cer va trebuie neaparat inclus "halflife.wad" la configurare. Tastati "sky" (e o textura de culoare albastru deschis) . Dati dublu-click pe ea , apoi apasati pe "Apply" . Ca sa iesiti din modul de aplicare de textura , mai dati inca o data click pe butonul de aplicat texturi .


Image

Intrebarea care probabil va vine in gand :
"Si cum o sa arate cerul ? Doar albastru ? :( "


Raspunsul este : "cerul"...nu e chiar un cer. Mai bine zis e un fel de backround la harta . Textura "sky" poate fi aplicata si pe podea si pe pereti.

Si cum apare acest backround ?


Daca lasati totul asa , hammer are ca default un backround de deşert . Daca vreti sa apara alt backround accesati meniul Map>Map Properties..
Si selectati acolo "environment map(cl_skyname)"

Image

Puteti introduce unul dintre urmatoarele nume :

2desert black dusk neb6 xen10 alien1 city morning neb7 xen9 alien2 cliff neb1 night xen8 alien3 desert neb2 space


Fiecare nume e separat cu un spatiu de celalalt . Numele sunt destul de sugestive daca ati jucat Half-Life sau stiti limba engleza .
In harta din acest tutorial am sa tastez numele : 2desert .

Gata , am terminat cu cerul !

Cum pun lumina naturala ?

La fel cum puneti si entitatea "light" pe mapa , atat doar ca in lista trebuie sa cautati dupa entitatea "light_environment" . Puteti s-o puneti oriunde doriti pe mapa , pentru ca lumina tot din "cer" vine. Nu poti pune decat 1 astfel de entitate .
Daca doriti ca lumina sa para ca vine dintr-o parte (desiguri trebuie sa aveti cladiri sau orice alt ceva care sa dea umbra) intrati la proprietatile entitatii (selectati entitatea , click-dreapta si "properties" . Selectati "pitch" . Acolo vedeti ca default este -90 de grade(adika direct in jos). Puteti pune -45 ca sa vina dintr-o parte .

Ploaie ? :) Cum ? :D

E , aici e putin mai complicat . Va trebuie FGD-ul profesional pentru a crea ploaie .Il downloadati de la sectiunea de download.
Click pe "Enity Tool" si cautati in lista entitatea "env_rain". Din nou , o puteti pune oriunde doriti pe harta , pentru ca ploaia tot din "cer" vine . Ploaie "cade direct" prin orice entitate , se opreste doar in solide care nu sunt entitati .
Acum vine partea mai complicata. Dati click-dreapta pe entitatea env_rain . In fereastra ce apare dati click-stanga pe butonul "SmartEdit" .
Image

Acum fereastra va afisa doua chenare unde putem scrie si doua butoane jos "add" si "delete".

Image

Click pe butonul "add" si scrieti urmatoarele :

Key--------------------Value
quantity-----------------------500(aici setati cantitatea de ploaie , aveti grija sa nu fie prea mare)
type----------------------------1
spawnflags---------------------1
sprite-------------------------sprites/effects/rain.spr

Gata ! Un screenshot din joc : Image

Nu prea se vede ploaia , este ?

Sa vedem daca punem un cer de noapte , scoatem light_environment si punem un fel de lampa de strada. In loc de 2desert vom utiliza backroundul "night"

Screenshot : Image

Nu prea se vede din cauza ca salvez in JPG . Dar faceti voi mapa si o sa vedeti ca in joc se observa foarte usor .

Bine , dar in realitate ploaia se si aude . Ce fac ? :?:


Trebuie sa puneti o entitate numita "ambient_generic"(care de altfel este si prima in lista cu entitati).
De data asta conteaza unde plasati entitatea pentru ca de acolo vine sunetul. Pe harta din aces toturial am pus-o in mjlocul camerei retexturate .
Dati click-dreapta pe entitate si mergeti la proprietati. La path/filename way of WAV dati click pe butonul cu 3 puncte de suspensie ("...") si cautati sunetul "rain" in folderul "ambience" . Image

Acum dati un click pe meniul "Flags" (care se gaseste in cadrul aceleiasi ferestre" si selectati una dintre dintre "Medium ,Large sau Small Radius" (distanta pe care se aude) .La celelalte optiuni nu mai umblati . Eu am selectat Medium Radius pentru ca asa se potriveste mai bine .

Image

Nu mai pun screenshot ca nu se aude :D .

Din tutorialul asta ar fi bine sa retineti cateva nume de backround-uri si configurarea entitatii env_rain ca sa nu umblati cu foile dupa voi :D .

Tutorial creat de Samurai Jack si gasit aici !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu